JULKLAPPSREA på Yves Rocher med Sassitch!

Till SASSITCH's startsida

sassitch - 2013 - förändringens år

2013 - förändringens år

Okej... I princip alla gör det... Så jag hänger med strömmen! Kan vara kul att titta tillbaka och minnas. Vilket år det varit!!!
 
Jocke: älskade älskade lillebror Jocke kom med snitt den 28:e. Minns att Jimmy var i uppror några veckor men att Jocke var världens snällaste bebis som sov, åt och aldrig skrek. Jag lyckades med konsten att få infektion i operationssåret och blev rätt dålig...
 
 
 
Lade om kosten: någonstans i februari ändrade jag mitt ätande helt! Jag hade fått nog av att vara fet. Verkligen nog. Det var barnen som motiverade. Jag ville inte bli sittande i soffan med diabetes när jag var 30 o inte orka leka.
 
Stegtävlingen: i mars fick jag o frugan Harri idén om en stegtävling. Vi tog den på blodigt allvar. Som alla vet förlorade jag. Men det var startskottet på viktminskningen som skedde under året.
 
 
 
Vilhelminavarvet: Jag o Harri var med i vårt absolut första lopp. Kommer alltid minnas frugans ord i hotellbacken (sjukt lång, sjukt brant): 'Gå är inte ett alternativ'. Det blev mitt motto och har tagit mig igenom hundratals timmar löpning. Hon sa det med en självklar bestämdhet som inte gick att hitta ursäkter till.
 
Sommaren: hela sommaren var vi lediga tillsammans hela familjen! Vi var på stranden och umgicks. Upptäckte att Jimmy fullkomligt älskade stranden o gärna hade plaskat i vattnet hela dagarna...
 
 
 
Blodomloppet: harri och jag sprang 5 km i Umeå. Inte snabbast, inte bäst. Men gud vilken seger det var för oss!!! 
 
Nordingrå: I augusti åkte vi på minisemester till Kramfors och Nordingrå. Andreas tog lastbilskortet! Kolla inlägget här http://sassitch.blogg.se/2013/august/havet.html
 
Oktober: min älskade Jimmy fyllde 3. Stora fina barn!
 
Halloween: Jag Jimmy o Emilia klädde ut oss och gick på tigga-godis-promenad. Jimmy var utklädd till 'gullig liten ängel' sa han själv.
 
 
 
December: kom äntligen på att viktminskningen var över. 33 kilo borta. Nästa mål blir riktigt mycket muskler.  Har en massa mål för 2014 men de tror jag att jag räknar upp i ett annat inlägg :-D
 
 
 
Gott nytt år!!!
 
 

Kommentera här: