JULKLAPPSREA på Yves Rocher med Sassitch!

Till SASSITCH's startsida

sassitch - vad jag äter en dag

vad jag äter en dag

8.00 - 9.00 Frukost. Antingen fiberberikad havregrynsgröt med chiafrön, osockrade bär och lättmjölk + grov rågmacka med ägg. Eller naturell lättkvarg med osockrade bär, sötströ, nötter, chiafrön, lite havregryn + hårdbröd med kalkon och paprika tex. Alltid till frukosten kaffe, ett glas sockerfri C-vitamin och vitaminer.
 
Första fikat, mellan frukost och lunch. Apelsin och kaffe.
 
12.00 - 13.00 Lunch! Ordentligt med sallad, protein som fisk, eller tt. Råris till, i det här fallet. Dricker vatten.
 
Mellanmål två. Mellan lunch och middag. Varieras . Kan bestå av apelsin och kaffe, hårdbröd eller en bananpankaka med nötter och bär. Beror på vad jag gjort/gör under dagen och hur hungrig jag känner mig. Det mesta jag äter avgörs av vad kroppen säger. Man får lära sig att lyssna!
 
17.00 - 18.00 Middag! Protein, stekt grönkål, sallad + nötter (fett). Bearnaisesås till faktiskt... och hårdbröd! Dricker vatten.
 
Typ runt nio är det nattamat! Fiberberikad havregrynsgröt med chiafrön och bär, eller kvarg som till frukost. Försöker låta bli hårdbröd på kvällen men ibland blir det ändå. Eller en apelsin till. Beror även det på vad jag gjort under dagen. 
 
Extra!! Före träningspass en portion Bodyscience Massbuilder (chupakabra) . Direkt efter träning en portion Bodyscience egg protein. Beroende på träningspass och, återigen, vad kroppen säger, lägger jag ofta till en servering protein till kvällen också. 
 
Alltså. Jag gör knappt något annat än att äta. Vågar knappt gissa hur mycket jag får i mig på en dag. Man kan komma ihåg att den här kosten kombineras med ungefär 4-5 tunga styrkepass och nåt eller några löppass per vecka.

Kommentera här: