JULKLAPPSREA på Yves Rocher med Sassitch!

Till SASSITCH's startsida

sassitch - Spöken som säger att jag är tjock

Spöken som säger att jag är tjock

 
Till alla som mpar. Som springer som går , som lyfter och står emot choklad. Som har ont , som inte orkar mer. Till alla som tvivlar och får bakslag, till alla som hamnat på en platå och inget verkar funka. Till alla som vill ge upp. Till alla som provat allt...
 
Det kommer en dag, en dag när man plötsligt råkar se sig själv i spegeln och inte hinner tänka mer än att "Wow! Jag gjorde det! Det gick! Jävlar vad grym jag är!". Den dagen kommer att ge dig utdelning för allt du offrade på vägen. För allt slit och allt tvivel. Och lite till. För jag lovar... kan jag så kan alla! 
 
Det finns fortfarande spöken i mitt huvud. Spöken som tror att jag omedelbart blir tjock om jag vilar från gymmet. Spöken som tror att jag fortfarande ÄR tjock. Spöken som vill hindra mig från mina mål. Därför noterar jag såna här tillfällen . När spökena är helt tysta och jag bara känner en känsla av seger och stolthet!
 
 
(Nej jag hör inte röster och är inte psykiskt sjuk. Spöken är ett utryck för små rädslor och gamla tankemönster)
1 maja:

skriven

Tycker du är en av de mest kämpa glöder jag mött, har följt dig sen du hade affär på volgsjövägen o sen din uppgång från den du var till den du är idag. Beundrar dig för den du är o för den kick du ger till andra. Kram Maja som heller inte gett upp hoppet

Svar: Tack!! Tack tack tack!!!! Din kommentar gjorde min kväll! Verkligen! 💖💖
Ronja

2 Dag:

skriven

Starkt gjort och bra skrivet, Ronja! Och det funkar för Tina och mig också. Att göra lite mindre portioner, att röra på sig, helst varje dag. Jag har (sakta) gått ner 7 kilo på lika många månader. Det känns bara bra, och man får lov att köpa nya kläder. Kul! Fortsätt ditt fina arbete!

Svar: Tack! Tusen tack! Ni är grymma, riktigt bra! Minska lite vikt o röra sig höjer livsglädjen minst ett ton 😊 kram Ronja
Ronja

Kommentera här: