JULKLAPPSREA på Yves Rocher med Sassitch!

Till SASSITCH's startsida

sassitch - sköt ditt!

sköt ditt!

det här är fjant. Hon är en Chinese crested tik på 3 år. Jag har haft henne sedan hon var valp o kommer att ha henne tills hon är gammal och dör. När jag skaffade henne visste jag att jag hade råd o tid att ta hand om en hund. Jag har henne självklart försäkrad eftersom jag däremot INTE kan betala en operation om det skulle bli nödvändigt. Hon sköts som en hund (enligt mig) ska skötas. Hon är ute minst 6 gånger om dagen, honéföljer med mig i princip överallt. Tillomed in på Ica... Ibland väntar hon i bilen. Då är den parkerad i skuggan och har flera fönster på glänt. Hon väntar sällan i bilen mer än tio minuter. Honåäter hundmat och i vissa fall lämpliga 'rester'. Hennes klor blir klippta, öron rensade, pälsen kammad o klippt. Hon blir avmaskad vid behov enligt nya regler. Hon är en rätt knäpp men MYCKET glad hund. Hon följer mig som en skugga. Överallt. Hon är lydig och lyssnar väldigt väl på mig. Hon gillar däremot inte barn... Jag litar på henne totalt med Jimmy, men om andra barn kommer fram morrar hon. Därför säger jag nej till barn som vill klappa. Är hon i koppel med mig o barnen inte försöker fånga henne kan vi däremot passera genom hundra dagisbarn utan att något händer. Om jag nu gör mig allt besvär med klor, päls, försäkringar o promenader... VARFÖR skulle jag då knyta henne i ett staket mitt i solen så hon SVETTAS?! Hon älskar solen, väljer ofta solen om hon kan. Men det är väl helt jävla självklart att jag knyter henne så hon enkelt kan välja skugga om hon vill?! Förresten. Hundar svettas inte. De ventilerar o regleras kroppsvärme genom att flämta. En del varianter av nakna hundar har svettkörtlar men det är inte relevant. Jag tar hand om min hund så kan ni andra ta hand om era! Ni som nu har kvar dem o inte byter ut dem som sockar!
1 Natali:

skriven

Hej :) jag tycker det är toppen det du skrivit, tycker allt för många tror sig veta bäst om alla andras djur. ser stor likhet mellan Fjant och Busan. Hon väljer också solen om hon kan, hon älskar och ligga där. Hon följer med över allt, det skulle kännas tomt annars. :) Med vänlig hälsning Natali

Kommentera här: