JULKLAPPSREA på Yves Rocher med Sassitch!

Till SASSITCH's startsida

sassitch - förlossningen

förlossningen

Tänkte skriva lite snabbt hur det gått och vad som hänt! Fick värkar på natten 27/28e januari. Förstod att det var allvar när det började spruta förmjölk ur brösten :-) värkarna blev allvarliga riktigt snabbt! Fanns ingen tid att raka ben eller bada :-D tror vi var på BB vid 7 tiden på morgonen den 28e och klockan 3 är Jimmys lillebror född! Jag hade ju ett par mål för den här förlossningen... Viktigaste såklart en frisk unge. Men att föda vaginalt och utan ryggbedövning var också mål. Men det blev snitt. Öppnade mig till 10 cm riktigt fort men lillen kunde inte passera bäckenet som visat sig vara för trångt helt enkelt. Hade en rejäl kris om att jag var värdelös o inte klarade. Men när jag tänker på det i efterhand så mådde jag ändå mina mål. Bäckenet kan jag ju inte påverka. Operation gick jättebra iallafall och ut kom en finfin lillebror! Vägde 3,1 kilo o var 50 cm lång. Han äter sover skriker och bajsar. Är allmänt jättemjuk och fin <3 jag har, såklart väldigt ont men känner mig förhållandevis pigg och var uppe och gick fort. Bedövningen släppte på typ en fjärdedel av tiden mot förra gången så jag är nöjd ändå :-) nu längtar jag otroligt efter att få komma hem och krama Jimmy och presentera världens finaste lillebror!
1 mormor:

skriven

Vilken BRAGD du genomförde Ronja!
STORARTAT........Hjärtligt Grattis till dig som mam-
ma och människa!

2 Tant Lotta:

skriven

Ohh så underbart... Gratulerar till er nya son. Glad att allt gått bra..
Följer din blogg med glädje och väntar att få höra mer om lille prinsen..
Kram från Tant Lotta (fd villisbo)

3 Mathilda:

skriven

Grattis än en gång till er! :)

Kommentera här: