JULKLAPPSREA på Yves Rocher med Sassitch!

Till SASSITCH's startsida

sassitch - vem är sassitch?

vem är sassitch?

Jag heter egentligen Ronja. Sassitch är en variant av sausage. Nina kom på det passande smeknamnet för många år sedan... Född -87, i Bromma, Stockholm. Även delvis uppväxt på Blidö i stockholms skärgård, där pappa bor. Har brunnit för hästar sedan jag lärde mig krypa, ungefär. Fick min ponny Hjalmar när jag var 13. Honom äger jag än idag, dock utlånad.
 
Under tumulta tonår läste jag media och textkommunikation på gymnasiet. Provade även alla möjliga vägar till revolt. Allt från droger till streetrace och anarki. Efter många omvägar flyttade jag hit där jag bor idag. Vilhelmina i Västerbotten. Riktiga Norrland! Ett samhälle med ca 7000 invånare. Jag hittade kärleken dessutom! Och kärleken blev min man, Andreas.
Vi har två prima söner, Jimmy och Jocke. En ganska ful hund och två katter. 
 
Underbara älskade Jocke!
 
Kloka omtänksamma Jimmy!
 
Redan i lågstadiet började problemen med övervikt för mig. Sedan dess har det bara ökat. Ja, förutom något år under gymnasietidenedå jag i princip vägrade mat överhuvudtaget och gick ner rejält. Och mådde därefter. Två graviditeter gjorde inte saken bättre och i februari -13 låg mitt bmi på 36. 
 
Då började en resa jag sent kommer glömma. Den har förändrat hela mitt liv och min framtid. Jag och min bästa vän Kristina (Harri) hade en stegtävling. På blodigaste allvar. Jag förlorade. Med 71 steg... Sedan var vi igång. Vi stöttade varandra genom hälsosam kost som är rätt för kroppen och många hundratals timmar konditionsträning. Tillsammans deltog vi i blodomloppet augusti -13. 5 km på 38 min. Vilken seger!!!
 
Idag, december -13 är mitt bmi 22-23. Över 30 kilo är borta. Nu börjar en helt annan resa! Jag tänker bygga riktigt mycket muskler! På bloggen kan ni följa varje steg. Jag har hur mycket som helst att lära. Viktminskningen kan jag som min egen bakficka vid det här laget. Men bygga muskler är både nytt, spännande och lite skrämmande. En bra utmaning med andra ord
 
Ni får även följa dem som bett mig om hjälp att gå ner i vikt. En av dem har nått halvvägs till sitt mål, en är i startgroparna men kämpar riktigt grymt och en kommer få personlig guide efter nyår. 2014 kommer bli ett jävligt grymt år!!
 
 
Det var en tjock typ som började resan i februari.
 
En tjock typ som blev en tunn typ! Som nu valt att rikta högt! Till vänster är min inspiration
 
 

Kommentera här: