JULKLAPPSREA på Yves Rocher med Sassitch!

Till SASSITCH's startsida

sassitch - F-kassan

F-kassan

Visst är det fantastiskt ibland, hur samhället fungerar? Jag har inte haft månnga sjukdagar under mitt yrkesverksamma liv, tror de går att räkna på en hand. Ofta har jag då lyckats BYTA pass med någon och jobba igen senare. Dvs har inte fått sjuklön från arbetsgivaren...

Och aldrig har det gått så långt att jag blivit sjukskriven.
Tills nu, i vecka 30 i graviditeten höll jag på att få Åke, på tok för tidigt. Då blev jag sjukskriven för resten av graviditeten. Min första sjukskrivning någonsin. Men fy fan så illa det funkar. Jag förstår inte att det ska vara sånt krångel?! Jag kan ju inte vara den första som blivit sjukskriven??

Ingen vet vad som gäller, eller vad som händer, och alla skyller på varandra eller går inte att få tag på. Har spenderat dagen med att försöka reda upp det hela, jag fick nämnligen ingen lön alls denna månad. Det visade sig att "oj, det har vi missat" allt har gått alla förbi.

Vilken djungel av papper och skit. Nu verkar det vara på gång iallafall. Men vad gör man med räkningarna man har NU?! Jag har sparpengar så jag klarar mig, men vad gör alla de som inte har det?! Fick rådet att gå till soc och låna pengar, som ja kunde betala tillbaka när sjuklönen kom, men det är ju ungeför ett halvårs handläggningstid på soc med... Jag vill INTE ha sjuklön eller mammapenning, jag vill JOBBA!

Kommentera här: