JULKLAPPSREA på Yves Rocher med Sassitch!

Till SASSITCH's startsida

sassitch - Bilbrand och hästprylar

Bilbrand och hästprylar

Bilen som tog oss hela vägen hem :)

Utsikten i Östersund




Igår gick vi upp klockan 7 och gjorde en vansinnig resa till Östersund... Började med att åka till jämtland, där pappa var. Han hade hämtat bilen åt mig. Vi drack lite kaffe och lämnade spännande, viktiga papper till farsan. Sedan bar det av mot Östersund igen. Emilia och jag åkte pickupen. Fan vad det studsade :D

Vi betade av i stort sett varenda butik som fanns och notan blev inge rolig :( Jag är som vanlig askass på att handla åt migsjälv så det vart inte en enda pryl till mig :P Men till barnen och Andreas och hästarna. Hittade världens bästa ridsportsbutik, hästébäst! Kommer mer info sen! Var helt lyrisk och handlade massa fina saker som jag inte trodde fanns!

Bästa köpet var nog ändå en bärsele på barnens hus. Det är det enda jag har som krav ska vara helt nytt. Förutom sängkläder och hygiengrejer då. Men annars kan ja ha begagnad vagn och säng och allt sånt där. En fin neongrön bärsele vart det iallafall.

Efter en lång dag begav vi oss hemåt med båda bilarna. Det gick sådär. Straxt inna Hoting,  precis efter skylten "Olycksdabbad vägsträcka", fick saaben för sig att inte leva mer. Nån stor kabelbrand under huven... Suck. Men då packade vi in alla ungar och kassar i pickupen och for vidare. Det går då alldeles utmärkt att åka alla 4 i den :)

Nu idag väntar jobb, imorgon sadelprovning, på söndag jobb och till veckan händer massa spännande saker :)

Vi har även blivit med två tyska katter :) Så nu har vi för tillfället 6 katter. De är jättefina. Mamma-mo väntar kattungar vilken dag som helst också. Tur vi laddat upp med kattmat för ett år framöver.
1 Fanny:

skriven

Hej!

Har för mig att du har en massa akvariefiskar, tror att du hade nån annons i vma-aktuellt om fiskar till salu. Jag har råkat få tillökning av mina ancistrusmalar och har 23 stycken. Tänkte höra om du hade några roliga fiskar du ville bli av med och byta mot nån mal? :)



Har förresten en massa hästsaker till salu om du saknar ngt:

http://multivitaminen.blogg.se/2009/august/hastgrejer-till-salu.html



Har fler saker på en komplett lista som jag kan skicka vid intresse, annars finns den på ridklubben. :)

2 Sandra:

skriven

Mera gravid bilder mera MERA :D

3 Ida:

skriven

De vet inte vad det är för fel ännu, nu har värdet sjunkit igen fick jag höra igår så är ganska ledsen just nu och rädd.

Vi får se, doktorn ska ringa mig idag.



Ska ni ha kattungar igen? Får du aldrig nog ;)

Du ska snart bli mamma och du har köpt en ny bil. Hur kom du på mer katter som att ni inte hade nog många ;) hihi.



Bruno är så söt, allt gick bra hos vet så nu är han besiktigad ;) vaccinerad, kastrerad och idmärkt. Kram!

Kommentera här: